Groeimarkten

Het portfolio van de Rotterdamse haven omvat een aantal marktsectoren (ketens) met groeipotentieel waarin de haven een sterke concurrentiepositie heeft, zoals containervervoer, distributie, handel in midden-destillaten en ruwe olie, LNG handel en -bunkering en roll on/roll off vervoer. Het is onze ambitie om marktleider te blijven of te worden in deze groeimarkten.

Beste Europese containerhaven

Het Havenbedrijf Rotterdam heeft de ambitie om de belangrijkste container-gateway én transshipment haven in Europa te zijn.

Toplocatie voor warehousing

Een sterke positionering van distributieactiviteiten in het netwerk van de Rotterdamse haven zorgt voor een sterke ladingbinding, hoge contractopbrengsten en investeringen in het haven- en industriecomplex en voor werkgelegenheid.

Beste Europese RoRo-haven

Het Havenbedrijf Rotterdam streeft ernaar dat de haven van Rotterdam de beste Europese roll-on/roll-off-haven is.

Trade hub voor midden-destillaten

Een van de subdoelen in de ondernemingsstrategie is de groei van zeegebonden overslag van midden-destillaten (gasolie, diesel en kerosine) en met name diesel.

Marktleider in LNG

Ons streven is dat Rotterdam de belangrijkste locatie in Europa is voor de doorvoer en de bunkering van LNG.